Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

na krótkie trasy (połączenia międzymiastowe), ale także i na dalsze wypraw (połączenia zagraniczne). Taki środek transportu jest nieraz najwygodniejszy dla potencjalnych pasażerów z uwagi na to, że bardzo łatwo możemy dotrzeć do o

Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

Transport osób w kraju i za granicą

Busy są jednymi z najchętniej wybieranych przez pasażerów środków transportu. Możemy nimi szybko i całkiem wygodnie przemieszczać się nie tylko na krótkie trasy (połączenia międzymiastowe), ale także i na dalsze wypraw (połączenia zagraniczne). Taki środek transportu jest nieraz najwygodniejszy dla potencjalnych pasażerów z uwagi na to, że bardzo łatwo możemy dotrzeć do oferty, która nas interesuje. Obecne nie tylko w Internecie, ale również na przykład na dworcach informacje o godzinach odjazdów busów są bardzo pożyteczne dla osób wybierających się w podróż. Co więcej, bardzo często istnieje możliwość dokonania rezerwacji biletu nawet na długo przed terminem wyjazdu, co również jest korzystne dla osób korzystających z takiej oferty.


Udostępniane podróżnym cenniki

Publiczny transport zbiorowy w Polsce

W Polsce podstawowe kwestie dotyczące publicznego transportu zbiorowego reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym1.

Publiczny transport zbiorowy może odbywać się w Polsce na podstawie:

umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy organizatorem a operatorem,
potwierdzenia zgłoszenia przewozu lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu1.

Ustawa o o publicznym transporcie zbiorowym nakazuje oznakowanie środków transportu, którymi są wykonywane usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w sposób widoczny dla pasażera, podawanie rozkładu jazdy do publicznej wiadomości na wszystkich dworcach i przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy, a także upublicznianie cenników opłat lub taryf oraz regulaminów przewozu osób (zawierających warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu osób i bagażu, wskazujących podmiot właściwy do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług oraz terminy ich rozpatrywania). Udostępniane podróżnym cenniki opłat muszą zawierać także ceny biletów ulgowych wynikające z uprawnień ustawowych oraz uprawnień pasażerów do innych ulgowych przejazdów, ustanowionych na obszarze właściwości danego organizatora. Ww. ustawa określa również, że wsiadanie i wysiadanie pasażerów może się odbywać tylko na przystankach lub dworcach określonych w rozkładzie jazdy2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy


Polsce zarejestrowanych było 16 mln pojazdów samochodowych

Transport drogowy
Dozwolone prędkości na polskich drogach

Osobne artykuły: Autostrady i drogi ekspresowe w Polsce, Drogi krajowe w Polsce i Drogi wojewódzkie w Polsce.

Transport drogowy odgrywa w Polsce duże znaczenie, ponieważ ponad 85% ładunków przewożonych jest ciężarówkami. Oprócz tego przez Polskę porusza się wiele pojazdów w ruchu tranzytowym między Europą Zachodnią i Południową oraz krajami wschodniej części kontynentu ? Estonią, Białorusią, Litwą, Łotwą, Rosją, Ukrainą, Kazachstanem, Azerbejdżanem, Kirgistanem i innymi państwami.

Na koniec 2005 w Polsce zarejestrowanych było 16 mln pojazdów samochodowych, w tym 12 mln samochodów osobowych. W ostatnich latach istnieje coraz większy import używanych samochodów z Europy Zachodniej, co powoduje spadek sprzedaży samochodów nowych (z 632 tys. w 1999 do 235 tys. w 2005) oraz podniesienie wieku samochodów jeżdżących po polskich drogach. 80% transportu po polskich drogach realizowane jest za pomocą samochodów mających ponad 5 lat2.

Do 2006 było w Polsce 381 tys. km dróg, w tym 253 tys. km dróg o nawierzchni twardej i 127 tys. km o nawierzchni gruntowej. W grudniu 2011 oddanych do użytku było blisko 1100 km autostrad, 476,9 km dróg ekspresowych dwujezdniowych oraz 325,6 km dróg ekspresowych jednojezdniowych. W sierpniu 2014 autostrady liczyły 1520,65 km; natomiast drogi ekspresowe prawie 1400 km.

Według raportu NIK 161/2005 z kontroli funkcjonowania transportu drogowego i kolejowego w latach 1990?20043.

8% polskich dróg krajowych spełnia wymogi UE dotyczące standardów naciskowych (115 kN/oś),
16,1% dróg posiada pęknięcia nawierzchni,
15,8% dróg posiada nierówną nawierzchnię,
36,8% dróg posiada koleiny,
21,5% dróg ma złe właściwości przeciwpoślizgowe,
Na 100 wypadków w Polsce przypada 11 zabitych (dla porównania w UE na 100 wypadków jest 3 zabitych).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_w_Polsce#Transport_drogowy