Krótko o badaniach i marketingu

miejscowymi.Techniki badań marketingowychCzęsto wykorzystywane techniki badań marketingowych to indywidualny wywiad pogłębiony oraz zogniskowany wywiad grupowy. Należą one do grupy badań jakościowych, ich celem nie jest bowiem okr

Krótko o badaniach i marketingu Dane na temat działania firmy można pozyskiwać w kilka sposobów, dla przykładu . To ciekawy pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych lub różnych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Techniki badań marketingowych

Często wykorzystywane techniki badań marketingowych to indywidualny wywiad pogłębiony oraz zogniskowany wywiad grupowy. Należą one do grupy badań jakościowych, ich celem nie jest bowiem określenie rozmiarów czy proporcji zjawisk rynkowych, lecz ona ogół dostarczenie odpowiedzi na pytanie ?dlaczego?, a więc pytanie o motywy postępowania, opinie, sugestie, przeważnie konsumentów. Wywiad pogłębiony jest badaniem indywidualnym, w którym bierze udział jedynie ankieter i osoba badana. Zogniskowany wywiad grupowy to dyskusja w grupie 5-12 (najczęściej 7-9) osób, które powinny orientować się w przedmiocie badań.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Dystrybucja i promocja targetu

Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy. Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji. Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy.

Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'. Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu. Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.


Szeptany... marketing?

Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy. To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku.

Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę. Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał. Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.