Pompy hydrauliczne

peratora, uszkodzenie w czasie załadunku lub rozładunku, zadziałanie czynników zewnętrznych ? te i podobne sytuacje powodują, że w którymś momencie niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych, której powinien dokonać profesjo

Pompy hydrauliczne

Maszyny budowlane mogą ulec zniszczeniu ? co wtedy robić?

Maszyny budowlane mogą ulec zniszczeniu i to w najróżniejszych sytuacjach. Niewłaściwa obsługa przez operatora, uszkodzenie w czasie załadunku lub rozładunku, zadziałanie czynników zewnętrznych ? te i podobne sytuacje powodują, że w którymś momencie niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych, której powinien dokonać profesjonalny i obeznany serwis. Warto o tym pomyśleć zawczasu i wejść we współpracę z firmą, która może zapewnić nam kompleksową obsługę w tym zakresie. Warto też odpowiednio wcześniej ubezpieczyć maszynę na wypadek różnych zdarzeń, aby móc liczyć na odszkodowanie, które pozwoli nam pokryć wszelkie zaistniałe szkody.


Rodzaje spycharek

Podział spycharek
Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik

gąsienicowe
kołowe
z ramą sztywną
przegubową

Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz

czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu)
bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy)
segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne)
czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej)
specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym)
skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku)
uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej)

Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem

hydrauliczne
mechaniczne


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Pneumatyczne hamulce

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy